Olen voimaantunut merkillisellä tavalla. Kuluneella viikolla huomasin, että ensimmistä kertaa suorastaan iloitsin siitä, että minun EI TARVITSE mennä töihin. Ei siis vanhaan työpaikkaani. Eikä tarvitse nähdä vaivaa siitä, että ei pysty muuallekaan hakeutumaan. Kunhan taloudellinen tilanne unohdetaan (tai ei tehrä siitäkään numeroo), elämme täällä suhteellisen hyvin.

Tällä hetkellä minulla on vain keskeneräisiä käsitöitä. On kai muutama valmiskin sitten viime kirjauksen, ainakin sininen huivi ja L:n neulejakku. Huiveja on montakin kesken, ja kahden neulejakun kappaleet kokoamatta L:lle. Hän toi itse lankaa, kallista lankaa, ja vaikka neulominen sujuikin kohtalasiesti, ompeleminen pelottaa. Juuri nyt on lankaa tuulettumassa, sillä kävin kuin kävinkin seijap:n esittelystä kirppiksellä. Olin menossa osatmaan villaa, mutta ostinkin enimmäkseen puuvillaa. Pelko tosin oli, että käy kuin entiselle miehelle joka sanoi että Moni lähtee villoja hakemaan, mutta tulee kerittynä takaisin. Mulla oli vain rahapussi kerittynä. Kameran patterit on tyhjät, mutta pika puoliin.

Haaveilen, että pääsisimme lokakuussa muutamaksi viikoksi kylpylään. Matkaseurakin on jo katsottuna. Ja siihen mennessä ehtii taas lankavarastoonkin tulla kolo, luulisin.

Olen mukana paitsi Mystery Stolen kutomisessa, myös Salaisessa Neuleystävässä (nyt toista kertaa). Lisäksi olen ensikertalainen maailmallisessa Secret Pal 11:ssa. Olin muutama vuosi sitten mukana Pohjoismaisessa vaihdossa, ja nyt lähden näihin. Toisaalta harmi, että osuvat samoihin aikoihin, mutta kun olin jo aikaa päättänyt, että seuraavaan kansainväliseen osallistun, niin että into päällä nyt rupean kolmekymmentä vuotta vanhaa kouluenglantiani harjoittamaan. (Jopa valtion virkamiesruotsi sujuu paremmin.)

August juba käes, aga ma lausa naudin sellest, et olen vaba! Tööle ei ole vaja minna, mitte sugugi, et mullu ametisse kurnama minna. Olgugi, et raha on napilt, aga elame. Ilm hakkas jälle soojemaks. Käisin täikalt lõnga, sest sõbranna teatis et meie lähedal asuv kirbuturg on lõnga täis. Mis jama! Rahakott praegu tühi, vaatamata lisaks sellele, et juba varem oma villatagavarast kududes lahti ei saa.  Praegu veel sõbranna L, kellele viimaks olen kudunud, on nädalavahetuse visiidil Tallinnas, ning helistas turupealt... Edasi ma loodan, st. elan looduses, et oktoobrikuu algus saan jällegi Toilasse puhkama. Eks siis ka pensionäri rahakoti sisu kasvab...

Liidusin rahvusvahelisesse kudumiskingivahetusesse (Secret Pal11) . See tähendab, et proovin ka mõne rea inglise keeles kirjutada. Kahju küll, mu ingliseoskus on väga kehv.

I have joined in Secret Pal 11. Therefore you have pleasure to read a few sentences in English, too.  For the very beginning I wrote a little bit more about me here.