Tänään on syntymäpäiväni. Varttia yli neljän iltapäivällä täytin 46 vuotta. Minulla on ollut kolme sukunimeä: ensimmäinen 21 vuotta, toinen 20 vuotta ja nykyinen parin viikon päästä viisi vuotta. Olen ollut äitinä 20 vuotta (heinäkuussa). Viimeisen kahden vuoden aikana minulla on sairauslomapäiviä 245. Puolet tähänastisesta elämästäni olen painanut yli sata kiloa. Olen kutonut koko päivän, noin kuusi tuntia; materiaalisena tuotoksena on 90 silmukkaa suljettua neuletta aina oikein 12 kerrosta. Olen purkanut tuhansia silmukoita. Elämä juoksee käsistä kuin lanka.

Olen täna hällilaps, aga tervitusi on napilt. Ega ma neid ju oodanudki, aga kui nüüd hilisõhtul hakasin elulugu arutlema, panin ka seda tähele. Emadepäev ikkagi käes, poiss käis küll poole tunni külaskäigul, jõi klaasi cola, kuid tähtpäevi ei mäletanud. Ükskõik, ütlen, aga tõsi on see, et meel on täis igasuguseid asju, mida ma tagantkätte vaadan nagu jooks oleks läbi.