Aamuisin kuvittelen tekeväni monta asiaa. Herääminen on hidasta. Tosin eilen olimme jo puoleenpäivään käyneet umpikin hammaslääkärissä päivystysajalla, apteekissa, kirjastossa ja kaupassa. Pienten päiväunien jälkeen istuin virkkaamassa ja virkkasin kolme pipoa. Aamuviiteen mennessä olin lukenut kolme kirjaa. En kyennyt lähtemään terapiaan enkä muuallekaan. Käyn henkisesti ylikierroksilla, mutta fyysisesti todella alta kaiken mitattavan.

Poikanen kävi aamulla kyselemässä parempaa paitaansa. Ei ollut täällä. Hän on merkinnyt reviirinsä, ripotellut tavaroita edes takaisin. Olen nyt alkanut tottua siihen, että hän ei ole jatkuvasti täällä, mutta kun hän on tulossa, jähmetyn, sulkeudun, ahdistun. Sitten syyllistyn siitä, että pelkään kohtaamista ja kaikkea sitä, mitä taas sen jälkeen tulee. Illan olen ollut yksin, kun A. on entisöimässä. Laitan saunan lämpenemään ja kenties viimeistelen bambulankaista sytostaattihattua läheiselleni. Olen jo purkanut sitä kaksi kertaa, nyt on kolmas versio puikoilla.

Päällimmäisenä on lähes jatkuvasti tunne siitä, että kaikki on tuhraamista, vetelehtimistä, piinallista mietiskelyä. Että olen turha ihminen, huono ihminen. Koetan saada tapaamisen oikean lääkärin kanssa: lääkitystä voisi tarkistaa sen sijaan, että itse vaihdan vuoroon aamu- ja iltalääkkeitä yhdestä kahteen, kahdesta yhteen. Aika usein ajattelen, että kaikki on jo tässä, valmista kauraa. JA sitä myös pelkään. Miksi kummassa en opi hellittämään?

Siitä huolimatta olen enemmän kuin otettu siitä, että olen saanut virtuaalikukkia Catarinalta, Tessiltä, JaanaM:ltä, Tiitiäiseltä ja Helvihannalta. Tekivät siis mulle päivän! Miten voisin itse toimia niin, että se olisi omaksi ylösrakennukseksi? Huokaus. Ja syvä huokaus.

Viime viikolla valmistuivat vielä pari myssyä ja huivi sekä pienet lapaset (ja niille sukkapari, vaikka sitä ei kuvattu). Osa niistä jäi pienen aasiasta tulleen  ystäväni vaatteiksi.

1213329.jpg1213330.jpg1213338.jpg

Teddyä. JA lisää Teddyä. Ja 7 veljestä.

 

1213333.jpg

1213336.jpg

Näitä on vielä valkoinen, mutta sitä kuvaa on turha tähän laittaa. Eilisiä hommia nämä virkatut hirvitykset Teddystä ja Tangosta. Niillä voisi osallistua siihen uuteen kimppaneulontaankin.