En juurikaan saa sanotuksi mitä haluan. Olen aina jollakin merkillisellä tavalla tyytymätön. En tyydy siihen, mitä näen ja koen, koetan saada enemmän aikaan. Ja silti saarnaan siitä, että aika on tässä ja nyt.

Käyn aika ajoin lukemassa Raparperiblogia. Minulle tulee siitä kummallinen olo. Olen jo aikaa arvioinut sitä eräässä lokissani, itse asiassa noin vuosi sitten. On hassua lukea sellaisen ihmisen kirjoitusta, jonka elämästä on tietävinään jotakin, vaikkei tiedä, ja jota tekisi mieli tervehtiä, kun näkee hänet tyttärensä kanssa maaseudulla. Mutta tänään toin sieltä tälle omalle meemittömälle vyöhykkeelleni kyselyn, joka pakottaa pohtimaan elämistään.   

Kerro yksi asia, jonka tekisit toisin, jos joutuisit elämään elämäsi uudestaan.
Lakkaisin pelkäämästä pimeää niin itsessäni kuin ulkonakin. Cervantesin sanoma "Pimeässä kaikki kissat ovat harmaita" on kovin totta.

Kerro viisi asiaa, jotka olet tehnyt ensimmäisen kerran vuonna 2006.
1) Olen mennyt uimahalliin eläkeläisten mukana. 

2) Olen tullut ulos masennukseni takaseinättömästä kaapista ja kertonut siitä muille.

3) Olen hakenut määräaikaista eläkettä ja saanut sen.

4) Olen ostanut vaa'an (ja käyttänyt sitä).

5) Olen käynyt vertaistukiryhmässä.

Kerro kolme asiaa, joita et ole koskaan tehnyt, mutta jotka aiot tehdä ensimmäisen kerran vielä vuonna 2006.
1) Aion suomentaa kirjan.
2) Aion luopua korttikokoelmistani.
3) Aion ostaa kuntopyörän.

Kerro yksi asia, jonka tekisit, jos olisit kaikkivoipa minuutin ajan.
Kulkisin pelkäämättä eteenpäin, nyt ja aina.

*****

Ei siitä tullut niin kristallisoitunutta ajatelmakokoelmaa kuin luulin. Mutta tulipa sanottua. Se oli erittäin vaikeaa. – A. menee kauppaan ja tuo paristoja kameraan. Olen nyt sulkenut hattutehtaan mutta logistiikkaosasto on vielä työssä.