Olen nukkunut enemmän kuin kotitarpeeksi. Sääli, ettei sitä voi varastoida. Mutta se ei ole rauhaa antava unta. Pikemminkin nukun syvässä mustassa. Putoan ja vellon massassa. Olen aineeton, painoton, melkein eloton. Hyvä puoli on tietenkin se, että unessa voin kadota olemattomiin. Silloin myös herääminen on äkkinäistä: olen painava, raskas, kirkkaassa valossa, mutta en pääse eteenpäin. Olen liian raskas liikutettava. Rämpimistähän tämä on, joka ainoalla vuorollaan. Tuntuu vain kestävän vuorotta täällä päässä aika kauan. Myös A. valittaa väsymystä. Ja niinhän se on: hänhän täällä kaiken työn tekee. Minä vain nukun, syön valmista ruokaa ja kudon. Jollakin kumman tavalla odotan innostuneesti toimintaterapiaryhmän kokoontumista, jotta voisin näyttää, kuinka saamaton olen. Ja sitten parkua sitä monta päivää. Sitä paitsi: toimintaterapiassa on käsityöhuone!

Huomenna menemme katsomaan hoikkaa L:aa ja paksua M:aa. On hyvä nähdä muita ihmisiä, mutta ei kovin kauan. En enää osaa käyttäytyä muiden ihmisten seurassa. No, en ole koskaan osannut, mutta nyt se on entistä piinallisempaa. Täytin vaihteeksi reikäleipämallin minulle lähesistä sosiaalisista suhteista. Joskus sanottiin, että on hyvä, jos siinä on ainakin kuusi ihmistä, arkunkantajat. Enpä juuri enempää nytkään siihen saanut. Sitä paitsi, minut tuhkataan.

Olympianeuleen siis aloitan huomenna reissussa tai sitten mahdollisesti vasta sunnuntaina. Matkalle otan kuitenkin pienen käsityön, en vain vielä tiedä minkä. Onhan noita. Lankahamsterikisaan on valmistunut muutamia töitä: langankulutus yhteensä 750g. Minullahan ei ole vaakaa, mutta lasken kulutuksen kudotuista keristä. Näin ollen muutama kymmenen grammaa jää merkitsemättä. Näistä töistä kaikki lähtivät maailmalle. Mukavin oli tehdä keskimmäisen JP:n raglan-hihaista paitaa. Vain kainalosaumat ommeltavana! Lanka on nimeltään Popcorn ja täysvillaa. Sitä kului 450 g kolmosen puikoilla.

37210.jpg

Koko on 140 cm pitkälle. Malli on aika väljä, saa nähdä mitä mies tuumaa.

Tein myös toisen pontson Aadalle, (4 v.) sillä hän halusi samanlaisen kuin sisarella. Lankana oli Cocon ice ja Novitan froteinen pussilanka. Kumpaakin kului 50 g:n kerä. Jälki on taas syötävän näköistä. Toivottavasti neiti pitää siitä!

 37209.jpg

Ja sitten Floricasta ex tempore -tehdyt kuviotumput NHV:lle Tanskanmaalle. Lankaa kului 200 g (arvio, sillä kuviot eivät vieneet paljon). Lanka oli kaksinkertaista!

37211.jpg

Värit eivät tule oikein edukseen missään. Niinpä, en ole vieläkään opetellut kuvaamista.

Veebruari saak on üleval. Lõnga kulus umbes 750 g. Homme sõidame Jyväskylässe ja mingi näputöö pean kaasa võtma. Ja alates homsest on lubatud ka olümpiakudumiga tegeleda. Aga olen lõpuni väsinud, igal viisil. Aga mis teha, muud kui magad. Uni on musta ja sügav, olen siin ainetu ja hingetu, kaalutu ja ligi elutu. Päevavalgus on siiski halastamatu, ja elu kipub väga tormiliseks...

Huvitav, kas ma jälle olen mingi uudissõna leiutanud... =)