En ole vieläkään saanut kuvia aikaiseksi. Valmiina ovat kuitenkin jo sekä L:n neule sekä Lapasvaihdon tumput. Ja pipovaihtopipokin on alettu, vaikka voinkin joutua tekemään toisenkin. En ole tätä nykyä mihinkään tuotoksiini tyytyväinen.

Novitan (ja varmaan muidenkin) uusista lankaväreistä en suoraan sanoen pidä. Kovia ja kylmiä. Ainoan poikkeuksen tekee vaaleanpunasävyinen lanka, jota on useamman merkkisenä. Sellainen lasten penisilliinin värinen. Kävin tänään kaupungissa ja sen ainoassa marketissa. Vain uutuuslankoja oli hyllyssä ja joitakin vakiota ja vakiohintaan. Poppia ja Hiphoppia oli kolmea eri väriä 1,99 kerä. En tarvinnut.Lankaa tuntuu olevan joka paikka täynnä - ja hyllytkin sekaisin. Olen harkinnut lankahamstereihin liittymistä, mutta minulla ei ole vaakaa. Minulla ei ole minkäänlaista vaakaa. Käyn terveyskeskuksen puntarissa, mutta en minä sinne lankoja kehtaa viedä. Luultavasti sitä ei kuitenkaan katsottaisi pitkään, olenhan mielenterveyskuntoilija. Poikanen sanoi, että voithan punnita Valintatalon hedelmävaa'alla. 

Kauppaan meni kuitenkin pari sataa, tuosta vain, hip hop! Itse asiassa se ei ole paljon, kun siinä on parin päivän ruokaostot, kahden miehen tupakat, pojalle takki, A:lle pari paitaa ja minulle kävelykengät ja piikkipohjalliset. Mutta kuitenkin. Jos aina kävisi vain Valintatalossa. Muutenkaan kaupunki ei ole minua varten. Jos olisin vähän enemmän rikki, tulisin vieläkin hullummaksi. Mennä vain paikasta toiseen. Ja miettiä, ostaako vai eikö osta. Ja muita yhtä päättömiä kaikkialla.  Shoppailemiseen olen liian huumorintajuton.

Väsyin niin, että en mennyt tänään kävelylle. Lonkkaa kolottaa, ja vettäkin sataa. Söimme maksapataa. Ajattelin inventoida lankojani, mutta kesken se jää. Tyydyin vain lajittelemaan. Laskin kuitenkin Novitan erivahvuiset perus-villasekoitteet: Nalle, 7 veljestä, Jussi, Isoveli. Ja niitä oli 19 kg 800 g – ja vielä jämäkerät päälle. Tilan suhteen se ei näyttäisi olevan vielä komanneskaan. Toivottavasti muut langat ovat kevyempiä.

Laskuri näyttää menevän eteenpäin taas vauhdilla. Ennakkotietona kerron, että lähetän lankaa yhdelle onnekkaalle, joka viidenkymmenen viimeisen joukossa (ennen 20 000:tta) käy terveisensä jättämässä. Mutta tarkennan vielä huomenna. Nyt mittari näyttää 19 796.