L:n vauvaneulepaketti odottaa pakkaamista kuoreen. Yhden jämälankahuivin olen myös neulonut. En saa otetuksi kuvia. Tänään olen nukkunut pitkät päiväunet ja lopun aikaa pakoillut vierasta makuuhuoneessa. Kyllä, alhaista, mutta odotuksenmukaista. Sijaisjärjestelyt työmaalla ovat heikonlaiset, mutta koetan olla miettimättä sitä. Päiväraha ei kylläkään ole kaksinen, mutta kyllä sillä toimeen tulee. Tänään söimmekin naminami purjo-perunasosekeittoa! Olin ajatellut talouden tilapäiseksi kohentamiseksi viedä joitakin huiveja ja muuta pientä paikallisten käsityöläisten joulupuotiin, vaikka minua hirvittääkin se provisio, joka peritään: neljännes myynnistä. Lisäksi olen tänään jäänyt miettimään sitä, että onko kaltaiseni mallista neuloja oikeutettu myymään "ei-kaupalliseen levitykseen" -ohjeilla tehtyä neuletta. Asiasta on käyty keskustelua Neulomon sivuilla. Olotila on epävakaa: käsivarret puutuvat ja sormia pistelee, vasen korva on turta ja silmiä kutittaa. Mitä vielä? Huomiseen, sillä "joka aamu on armo uus" – vai onko kuitenkaan?