Nyt puolilta öin, saunan ja eilisten broileriwokkijämäuunivoileipien syönnin jälkeen istuskelin tässä ja hekottelin Kirsi Ärrän jutuille. Loistava tilannekomiikan taju ja oivallinen sananhallinta! Kiitos sinulle, tuot iloa elämääni. Vakuutuin myös siitä, että tulevaisuuteni on huivineulojana – ja sukankutojana, niin kuin olen eräässä vakavasti toimitetussa sukukirjassa ilmoittanutkin. Ainoa kirja, jonka olen tilannut nettikirjakaupasta, on juuri tuo Scarf Style, mutta mitä minä olen siitä tehnyt? En yhtikäs mitään. Silti selailen sitä usein, hypistelen. Myös Knittyssä on hienoja huiveja: olen tehnyt  Wavyn ja nyt – rumasta, ilkeästä langasta – hupsun huivin nimeltä Collar me, jonka ohje oli MacKnitsin kannessa. Se tosin lojuu tuossa päättelemättä ja ilman pullonkorkkinappeja ja kovin väsähtäneen näköisenä.  Ei kuulemma ole valmis kuvattavaksi. Auroroita olen tehnyt useita, samoin pudotetuin silmukoin kesähuiveja.

Myös Lauran blogia olen lukenut ahkerasti: se saa minut himoitsemaan piponeulontaa, jopa sitä kamalaa karvaista kypärää, jota kirjoittaja kovin karsastaa! Olen tänään tehnyt ribbipipoa jostakin ihan kummallisesta langasta (yhdeksän lankakilon saalista), joka kuitenkin on vaaleansininen ja jota Poikanen täällä käydessään ihaili. Hänelle kuulemma kelpaisi mikä vaan vaaleansininen neule. Taidan tehdä sukkanauhat... Kummallinen lanka on venyvää, kuin strechiä, mutta keinokuituista tai puuvillasekoitetta, sillä pinnasta tulee samettimaista.

Minä haluaisin paitsi Kirsin (22.8.05) mainitseman lankahärvelin Nekalan löytöliiteristä (joo tiedän missä se on, entisen Ajokin vieressä), myös tupsuntekovehkeet. Mistä niitä saisi ostaa?

Olen tänään tehnyt myös vähän oikolukutöitä A:lle. Olen ollut ihan vähän reipas.